joi, 24 martie 2011

Te iubesc!

Mi-a spus una dintre mandrele mele ca nu o sa tin pasul cu acest masculin/ feminin si a avut dreptate. Trebuie sa recunosc ca m-am si plictisit. Voi cititi blogul si voi stiti ca sunt o floricica.
Acum sa trecem la lucruri serioase.
Pana acum ceva timp, am crezut ca "Te iubesc!" are un singur inteles pentru toata lumea si ca aceste cuvinte, pe care noi le folosim atat de des si poate nu atat de des cat ar trebui, inseamna totul, dar spre surprinderea mea nu este asa.
Am avut o discutie cu un prieten de al meu, care crede ca acest "Te iubesc!" il poti spune oricum, oricand si oriunde, este ca si cum i l-ai spune unui caine, unei plante, unei insecte, unei caramizi (exageram un pic cu aceste caramizi). Nu am vrut atunci sa-i naruiesc visele, dar aveam multe sa-i spun.
Nu este simplu sa spui te iubesc. Nu este ca si cum ai spune " Eu ma duc la buda". Hai sa fim seriosi. Acest "Te iubesc!" vine din interior si iti trezeste niste sentimente pe care poate tu nu le-ai mai avut pana atunci, care te seaca de energie, dar in acelasi timp o inlocuieste cu o fericire absurda. Iubesti un caine, o insecta, o planta, o caramida, dar in nici un caz cum ai putea iubi un om. O iubesti pe mama, pe tata, fratele, bunica, familia, dar nu cum poti sa o/il iubeste pe ea/el. Si in nici un caz nu poti sa inveti pe cineva sa spuna te iubesc.
Poate eu fac un tamtam despre acest "Te iubesc!", poate ca nu inseamna defapt nimic si poate ca oamenii sunt capabili sa invete sa-l spuna, nu sa-l simta. Cine stie!

2 comentarii:

  1. da...poti spune te iubesc oricum, oricand si oriunde, dar acel te iubesc nu semnifica nimic..sunt doar niste vorbe goale spuse fara nicio semnificatie...si sunt multi cei care fac asta...mai greu este atunci cand semnifica cu adevarat ceva...atunci iti este mult mai greu sa rostesti acele cuvinte...pt mine semnificatie cuvintelor te iubesc este atat de mare incat mi se pare aproape un sacrilegiu sa le rostesti fara a le simti...

    RăspundețiȘtergere
  2. Dificultatea de a spune "Te iubesc" vine de la importanta pe care o are acest sentiment, daca ne pasa sau nu ne pasa. Sunt doar 2 cuvinte pe care noi le investim cu putere si le facem sa fie dificile, atunci cand acest sentiment se afla in strafundul nostru. Fiecare om are dificultati in a spune anume lucruri. Apropos de ce ziceai tu, sunt oameni carora le e greu sa spuna "Ma duc la buda", pentru ca au fost educati pentru a considera acest act (de a face pipi) ceva rusinos. Cuvintele devin dificil de rostit atunci cand au o semnificatie pentru noi. Cat despre un om care spune usor "te iubesc", am 2 teorii: fie este un om care iubeste foarte mult si e iubit, incat aceasta marturisire a ajuns sa ii fie familiara, fie este un om care nu stie ce inseamna iubirea, nu a investit in aceste 2 cuvinte si deci pentru el nu trec mai departe de bariera verbala, cum se spune in limbaj popular, ii intra pe o ureche si ii ies pe amandoua. Si apropos de dificultatea de a spune "te iubesc", stii melodia asta: http://www.youtube.com/watch?v=J0BkdKGPTxw ?

    RăspundețiȘtergere