vineri, 8 aprilie 2011

Deocamdata...

Sa iesim un pic din aceasta stare. Ca orice om, ne trebuie o pauza. Eu iau o pauza pana cand domnul scriitor se hotaraste sa-si scoata capul un pic din fizica cuantica.
La munca am gasit o carte scrisa de Jacques Salome intitulata " Vorbeste-mi, am atatea sa-ti spun". Cum eu sunt interesata de relatiile de cuplu, imediat am luat-o si m-am apucat in metrou sa o citesc. Am deschis cartea la sfarsit, intotdeauna cand incep o carte, citesc ultima pagina mai intai si pe urma intru in poveste. E singurul final pe care il poti cunoaste inainte de a trece prin viata cartii.
Autorul a scris o chestie draguta: " Intr-un cuplu, poate ca important nu e sa vrei sa-l faci fericit pe celalalt, ci sa te faci pe tine insuti fericit oferind aceasta fericire celuilalt." Pe prima pagina scrie definitia comunicarii, care suna cam asa: " A comunica: a-ti deschide inima, a deveni accesibil, a-ti dezvalui gandurile..."
A atins exact ceea ce trebuia sa atinga, exact ceea ce le trebuie cuplurilor pentru a avea o viata cat se poate de frumoasa. fericire si comunicare.
Salome incearca sa explice de ce cuplurile se dezintegreaza, de ce legaturile bine stranse la un moment dat se dezleaga, de ce se rupe firul, dar totodata vrea sa ne ofere solutii pentru " sporirea intimitatii, a cunoasterii de sine si a spontaneitatii".
Oare exista un tratament care sa dea roade cand vine vorba despre cupluri?
Hai sa luam asa: ma uit la parintii mei, care sunt casatoriti de 35 de ani, sunt fericiti si acum si se iubesc la fel de mult, inca se cunosc, inca se uimesc, inca se doresc, inca isi duc dorul cand celalalt este plecat. Ma intreb daca eu vreodata o sa am parte de o asemenea iubire, de un asemenea respect si admiratie. Sa fim seriosi la cum ne schimbam intre noi, ar fi chiar culmea. Nimeni nu mai inseamna nimic, suntem atat de usor de inlocuit.
Tratament? Poate ca da, poate ca nu.
Sfatul meu: daca ai un om la care ti si pe care speri sa-l ai langa tine o viata sau macar o parte din ea, un om cu care crezi ca te potrivesti, pe care ai vrea sa-l vezi langa tine ziua si noaptea, cu care vrei sa-ti impartasesti gandurile si parerile, alaturi de care poti sa zambesti, sa plangi, sa te bucuri, sa suferi, sa reusesti, ar trebui sa-i spui, fara sa-ti pese daca iti raspunde sau nu, daca te vrea sau nu, daca te accepta sau nu. Deschide-ti inima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu